Odpowiedzi

2010-03-11T17:25:10+01:00
Zamiast 0,8 wprowadzam sobie ⅘ tak łatwiej wytłumaczyć:


n= ⅘b \ :⅘ <--- dzielenie przez ułamek zastępujemy mnożeniem przez odwrotność i otrzymujemy:

5/4n = b 5/4 to 1¼

¼ to 0,25 i otrzymujemy wynik , że b= 1,25b ⅘
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
  • krik
  • Początkujący
2010-03-11T17:26:35+01:00
W przypadku tego zadania na potrzeby obliczeń warto założyć, że b = 100

Wtedy sprawdzamy jaką częścią b jest n czyli:

b = 100
n = 80% ze 100 = 80

Teraz widzimy, że b jest większe od n więc b musi być większą częścią n:

b = 1,25n
7 2 7