Sala,na której będzie odbywać się dyskoteka ,ma kształt prostopadłościanu o wymiarach 50m x30m x 10m.ile kilogramów waży powietrze w tej hali,jeśli 1m sześcienny powietrza waży ok.1,3kg? Wyraź wagę powietrza w tonach. wynik zaokrąglij do jedności.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T17:22:03+01:00
V=50*30*10=15000 m3

15000*1,3 kg=19500kg

1 t=1000 kg

19500kg=19,5 t =(w zaokrągleniu, czyli = z dwóch falek) 20 t
2010-03-11T17:22:20+01:00
50x30x10=15000m3
15000x1,3=19500kg
19500kg=19,5ton