Odpowiedzi

2010-03-11T17:28:55+01:00
Log₃243=x
regula jest taka:
3 do potegi x daje nam 243
czyli do jakiej potegi trzeba podniesc 3 aby otrzymac 243 najlepiej sprowadzic 243 do potegi o podstawie 3 a wiec:
243=3⁵
a wiec:
3( do potegi x)=3⁵
opuszczamy podstawy bo sa rowne( a wiec ich potegi tez musza byc takie same) i mamy:
x=5
nie dziekuj..
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T17:32:35+01:00
Log₃243=5 ponieważ liczba 3 do potęgi piątej wynosi 243 , a to chodzi o to ze do jakiel potęgi trzeba podnieś tą małą liczbę (tutj 3) aby wyszła duża liczba(243)
jeśli są dwa log i są dodawane to liczby trzeba pomnożyć i wyjdzie jaki to jest log np. log₃4+log₃5=log₃20 a gdy odejmujemy log to wykładnyki się dzieli.
3 5 3