W pewnym trójkącie prostokątnym wysokość opuszczona z wierzchołka kąta prostego dzieli przeciwprostokątną na odcinki długości 3 cm i 12 cm. Oblicz długość tej wysokości.

Będę wielce wdzięczy za podanie rozwiązania i zapewne rysunków do zadania ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T17:27:18+01:00
Wysokośc trójkata prostokątnego opuszczona z wierzchoła kata prostego wyraża sie wzorem:
h=√xy
x=3cm
y=12cm

h=√3×12
h=√36
h=6cm
wysokośc ma 6cm

podrawiam.
2010-03-11T17:30:57+01:00
H=√xy
x=3cm
y=12cm
h=√3×12
h=√36
h=6cm
odp. wysokość ma 6cm