Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T17:26:36+01:00
Reakcja estryfikacji:
kwas karboksylowy + alkohol → ester + woda

1) H-COOH + C₄H₉-OH → H-COO-CH₂-CH₂-CH₂-CH₃ + H₂O
kwas mrówkowy + butanol → mrówczan butylu + woda

2) CH₃-COOH + CH₃-OH → CH₃-COO-CH₃ + H₂O
kwas octowy + metanol → octan metylu + woda

3) CH₃-COOH + C₃H₇-OH →CH₃-COO-C₃H₇ + H₂O
kwas octowy + propanol → octan propylu + woda
  • Użytkownik Zadane
2010-03-11T17:28:58+01:00
Kwas + alkohol -> ester

1. HCOOH + C2H5OH -> HCOOC2H5 + H20

2. C4H9COOH + CH3OH -> C4H9COOCH3 + H2O