Odpowiedzi

2010-03-11T17:31:23+01:00
A)97=2x-5
102 = 2x /÷2
x = 51
b)43=7+9x
36 = 9x /÷9
x = 4
c)17=11-12x
6 = -12x /÷-12
x = -½
d)3 2/3= 1/2x-1/3
3 2/3 + 1/3 = 1/2x
4 = 1/2x /÷1/2
x = 8
2010-03-11T17:31:33+01:00
A)97=2x-5
-2x=-5-97
-2x=-102
x=-102/-2
x=51

b)43=7+9x
-9x=7-43
-9x=-36
x=-36/-9
x=4

c)17=11-12x
12x=11-17
12x=-6
x=-6/12
x=-1/2

d)3 2/3= 1/2x-1/3
-1/2x=-1/3-11/3
-1/2x=-12/3
x=-12/3 / -1/2
x=-12/3*-2
x=24/3
x=8
pozdrawiam:)
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-11T17:33:27+01:00
A) 97=2x-5
-2x=-97-5
-2x=-102 /:-2
x=51

b)43=7+9x
-9x=7-43
-9x=-36 /:9
x=4

c)17=11-12x
12x=11-17
12x=-6 /:12
x=0,5

d)3 2/3= 1/2x-1/3
-1/2x=-1/3-3 2/3
-1/2x=-1/3-11/3
-1/2x=-12/3 /:-1/2
x=24/3
x=8

Mam nadzieję, że pomogłam ;D
Liczę na najj jakby co ;D
1 5 1