Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T17:31:51+01:00
5x+2=7-3x
8x=5 |:8
x=1,6



0,4+0,25x=-2
0,25x+2,4=0
0,25x=-2,4 |:0,25
x=-9,6


0,2+0,3=-0,5 =????


2,1-0,3=0,4x
1,8=0,4x |:0,4
x=4,5

1/2x-4=x-6 |*2
x-8=2x-12
-8+12=2x-x
x=4


x-5=1/3x+1 |*3
3x-15=x+3
3x-x=3+15
2x=18 |:2
x=9


x/4-1/4=2 |*4
x-1=2
x=3


  • krik
  • Początkujący
2010-03-11T17:36:18+01:00
A)
5x+2=7-3x
5x + 3x = 7 - 2
8x = 5
x = 5/8
b)
0,4+0,25x=-2
0,25x = -2 -0,4
0,25x = -2,4
x = -9,6
c) tu raczej jest błąd bo:
0,2+0,3=-0,5
0,5 ≠ -0,5
0,5 + 0,5 = 0
1 ≠ 0
d)
2,1-0,3=0,4x
1,8 = 0,4x
x = 9
e)
1/2x-4=x-6
0,5x - x = -6 +4
-0,5x = -2
0,5x = 2
x = 4
f)
x-5=1/3x+1
x - 1/3x = 1 +5
2/3x = 6
x = 6/⅔
x = 9
g)
x/4-1/4=2 (razy 4)
x - 1 = 8
x = 8 + 1
x = 9