Zad 1.
oblicz.
(prosiłbym ułamki pisać w / i napisać całe działanie)

a 4/9 - 1/6 + 5/12
b 2/7 + 1/2 - 10/28
c 2 2/3 - 1 9/12 + 3 10/15
d 5 1/2 - 2 2/3 + 3 3/8
e 17/4 2 1/10 + 42/40
2.oblicz * (mnożenie)
a 4/5 * 1/2
b 3/5 * 10/17 * 34/39
c 1/2 * 3 1/3
d 3 3/4 * 1 3/5
3/ Oblicz ( podzielić to : )
a 7/8 : 4/5
b 5/12 : 1/9
c 2 1/2 : 3/7
d 4 3/8 : 1 3/32
5 Oblicz ( * - pomnożyć : - podzielić)
a 1/2 * 4/13 - 8/15 : 2
b 7 1/7 : 1 11/14 - 1 2/5 * 15/28
i 6:
a 4/9 liczby 63
b 7/15 liczby 40
c 5 1/8 liczby 28

2

Odpowiedzi

2010-03-11T17:54:18+01:00
A 4/9 - 1/6 + 5/12=16/36-6/36+15/36=25/36
b 2/7 + 1/2 - 10/28=8/28+14/28-10/28=12/28=3/7
c 2 2/3 - 1 9/12 + 3 10/15=8/3+21/12+55/15=32/12+21/12+55/15=53/12+55/15=265/60+220/60=485/60=97/12=8 1/12
d 5 1/2 - 2 2/3 + 3 3/8=11/5-8/3+27/8=33/15-50/15+27/8=-17/15+27/8=-136/120+405/120=541/120=4 61/120
e 17/4 2 1/10 + 42/40= niie wiem tutaj o co chodzi z ta 2
2.oblicz * (mnożenie)
a 4/5 * 1/2=2/5
b 3/5 * 10/17 * 34/39=12/39
c 1/2 * 3 1/3=1 2/3
d 3 3/4 * 1 3/5=6
3/ Oblicz ( podzielić to : )
a 7/8 : 4/5=1 2/32
b 5/12 : 1/9=3 3/4
c 2 1/2 : 3/7=5 5/6
d 4 3/8 : 1 3/32=1

i 6:
a 4/9 liczby 63=28
b 7/15 liczby 40=11 1/5
3 1 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T18:28:57+01:00
Zad 1
a)4/9 - 1/6 + 5/12=4/9 - 18/108+30/108=4/9-48/108=48/108-48/108=0
b)2/7 + 1/2 - 10/28=4/14+7/14-5/14=11/14-5/14=6/14
c)2 2/3 - 1 9/12 + 3 10/15=2 2/3- 3 8/12=2 2/3-5 2/12=-3 3/6
d)5 1/2 - 2 2/3 + 3 3/8=5 1/2 - 2 16/24+ 3 9/24=5 1/2-6 1/24=-1 11/24
e)?(nie wiem nie mogę się rozczytać..)
zad 2
a)4/5 * 1/2=2/5
b)3/5 * 10/17 * 34/39=6/17*34/39=12/39
c)1/2 * 3 1/3=1/2*10/3=5/3=1 2/3
d) 3 3/4 * 1 3/5=15/4*8/5=6
zad3
a)7/8 : 4/5=7/8*5/4=35/32=1 3/32
b)5/12 : 1/9=5/12*9/1=15/4=3 3/4
c)2 1/2 : 3/7=5/2:7/3=35/6=5 5/6
d)4 3/8 : 1 3/32=35/8:35/32=35/8*32/35=4
zad5
a)1/2 * 4/13-8/15 :2=2/13-8/15:2=2/13-8/15*1/2=2/13-4/15=30/195-52/195=-22/195
b) 7 1/7 : 1 11/14 - 1 2/5 * 15/28=50/7:25/14-7/5*15/28=50/7*14/25-3/4=4/1-3/4=1 1/4
zad6
a)4/9 liczby 63=28
b)7/15 liczby 40=?
c)5 1/8 liczby 28=5,46..


6 3 6