Odpowiedzi

2010-03-11T17:40:39+01:00
X-wiek matki
y-wiek córki

x=3y

za 5 lat
x+5+y+5=66
3y+5+y+5=66
4y=66-5-5
4y=56/:4
y=14-wiek córki dziś

x=3y
x=3*14
x=42-wiek matki dziś

4 lata temu
matka-42-4=38 lat
córka 14-4=10 lat
odp.4 lata temu matka miała 38 lat, a córka 10 lat
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T17:41:40+01:00
X - wiek córki = 14 lat
3x - wiek matki = 3*14 = 42 lat
x+5 -wiek córki za 5 lat
3x+5 -wiek matki za 5 lat
x+5 + 3x+5 = 66
4x = 56
x = 14

14 - 4 = 10 -wiek córki 4 lata temu
42 - 4 = 38 -wiek matki 4 lata temu

Odp: 4 lata temu córka miała 10, a matka 38 lat.

Pozdrawiam:)
6 4 6