Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T17:30:31+01:00
Poza poznaniem realiów szkoły z lat 1872-1881 książka Żeromskiego "Syzyfowe prace" to ponadto powieść autobiograficzna, z której dowiadujemy się o ewolucji małego chłopca z biednej rodziny, który po ciężkich perypetiach szkolnych stał się przecież po latach wielkim polskim pisarzem, publicystą i działaczem społecznym, jakim był autor
2010-03-11T17:30:52+01:00
Geneza utworu "Syzyfowe prace": powieść ta jest jakby odzwierciedleniem osobistych doświadczeń Żeromskiego:
- rodowód szlachecki
- lata popowstaniowe
- realia rodzinnej wsi
- szczęśliwe dzieciństwo
- miłość do matki
- choroba i śmierć pani Żeromskiej
- nauka w wiejskiej szkole
- stancja u ciotki w Kielcach
- problemy z łaciną i matematyką postacie nauczycieli.
1 5 1