1.palec bozy-....
2.oko za oko, zab za zab-...
3. twarza w twarz-...
4.Salomonowy wyrok-....
5.kamien wegielny-....
6.bol ziemi-...
7.ani na jote-.....
8.ciemnosci egipskie-....
9.Sodoma i Gomora-....
10.kraina mlekiem i miodem-..
11.plagi egipskie-...
12.ciern w oku-..
13.umywac rece-...
14. pracowac w pocie czola-....
15. spac snem wiecznym- ...
16. poruszac niebo i ziemie -...
17. chodzic kretymi drogami- ...
18. rozpedzic na cztery wiatry-..
19.wolac o pomste do nieba- ...
20. strzec jak oka w glowie -..
21. byc kozlem ofiarnym -...
22. chodzic jak bledna owca -...

prosze napisac co oznaczaja te zwiazki frazeologiczne ;]]
pliska !

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T17:37:14+01:00
1. Cud, ingerencja Boża w jakiś łańcuch wydarzeń
2. Zemsta adekwatna do doznanych szkód
3. Osobiście
4. Sprawiedliwy, mądry wyrok
5. Podstawa, fundament, ważna część czegoś
6. Przykro mi ale nie wiem O.O
7. Ani trochę, wcale
8. Po prostu bardzo ciemno ;)
9. Hmm, nie jestem pewna ale wydaje mi się, że zagłada.
10. Symboliczny raj, miejsce w którym jest bardzo dobrze
11. Kary Boże
12. Coś przeszkadzającego, denerwującego, nie pozwalającego osiągnąć spokoju
13. Nie brać w czymś udziału
14. Pracować bardzo ciężko
15. Umrzeć
16. Bardzo się starać coś zrobić, załatwić, znaleźć
17. Nie iść na łatwiznę, wybierać zawiłe rozwiązania
18. Przegonić ;)
19. Przeklinać, prosić niebiosa o zemstę
20. Bardzo czegoś pilnować, nie rozstawać się z czymś
21. Być ofiarą bezpodstawnych prześladowań
22. Błądzić, włóczyć się
1 5 1
2010-03-11T17:38:03+01:00
1.znak.przejaw dzialania sil nadprzyrodzonych
2.olimpiujski niepokoj
3.smiac sie komus w twarz
4.wyrok madry i sprawiedliwy
5.podstawa rzecz najwazniejsza
6.nadwartosciowski ludzie
7.ani troche,wgl nie
8.cemnosci zupelne
9.miejsce w ktorym odbywaly sie sprawy nieetyczne
10.czynnosc w danbej chwili
11.nieszczescia
12.zlosc
13.brac odpowiedzialnosc za kogos