Odpowiedzi

2010-03-11T17:35:30+01:00
Właściwości fizyczne
gaz
bezbarwny
słabo rozpuszcza się w wodzie
ma najmniejszą gęstość

właściwości chemiczne
niemetal
bezwonny
palny
łączy się z innymi niematalami
2010-03-11T17:38:16+01:00
Wodór jest gazem bezbarwnym, bez smaku i bez zapachu, Jeden litr wodoru waży w warunkach normalnych 0,0899 g. Jest on najlżejszy ze wszystkich gazów, przeszło 14 razy lżejszy od powietrza.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T18:19:30+01:00
Własc. fizyczne:
-gaz
-bezbarwny
-słabo rozpuszcza sie w wodzie
-gaz o najmniejszej gęstości


właść. chemiczne:
-niemetal
-bezwonny
-łączy sie z niemetalami:
-z tlenem tworzy wode
-z azotem tworzy amoniak
-z chlorem tworzy chlorowodór
-z siarką tworzy siarkowodór
- z metalami tworzy wodorki
-palny