Odpowiedzi

2010-03-11T17:39:21+01:00
*= razy
h = wysokość
trójkąt 1/2 a * h
kwadrat a * a
prostokat a * b
romb p * q czyli przekątne
równoległoboku a * h
trapez 1/2 (a + b ) * h

dalej nie pamiętam :))



Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T17:41:13+01:00
P=(a*h)/2 ← wzór na pole trójkąta (bok razy wysokość przez 2)

P=a² lub a*a ← wzór na pole kwadratu (bok razy bok)

P=a*b ← wzór na pole prostokąta (bok razy bok)

P=a*h lub (e*f)/2 ← wzór na pole rombu (podstawa razy wysokość lub przekątna razy przekątna przez 2)

P=a*h ← wzór na pole równoległobok (podstawa razy wysokość)

P=((a+b)*h)/2 ← wzór na pole trapezu (podstawa dodać podstawa razy wysokość przez 2)

P= (d₁*d₂)/2 ← wzór na pole deltoidu (przekątna razy przekątna przez 2)

:)
1 5 1
2010-03-11T17:47:03+01:00
Trójkąt- P=a*h/2
kwadrat- P= a do kwadratu
prostokąt- P= a*b
romb- P= e*f/2
prostopadłościan- Pc= 2ab+2ac+2bc
równoległobok- P= a*h
trapez- P=(a+b)*h/2
deltoid- P= e*f
e,f- przekątne przecinające się pod kontem prostym