Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T17:45:38+01:00
Janek x
Maciek y
x+y=80 zł

x+y=80
x-3/4x=y-5/6y
1/4x=1/6y *4
x=2/3y

2/3y+y=80
5/3y=80
y=80 / 5/3
y=80/ *3/5
y=48
x=2/3y=2/3*48=32

x=32 zł
y=48
Spr.
x+y=32+48=80 zł
x-3/4x=y-5/6y
32-32*3/4=48-5/6*48
32-24=48-40
8=8
Odp.
Janek miał 32 zł, Maciek 48 zł
pozdrawiam:)
5 4 5
2010-03-11T17:50:02+01:00
X - kwota posiadana przez Janka
y - kwota posiadana przez Macka
x + y = 80
x - 3/4 x = y - 5/6 y
1/4 x = 1/6 y
x/4 = y/6
x = 4y/6 = 2y/3 wstawiamy do pierwszego równania
2y/3 + y = 80
2y + 3y = 240
5y = 240
y = 240/5 = 48 zl
x + y = 80
x + 48 = 80
x = 80 - 48 = 32 zł
odp
Janek miał 32 zł , a Maciek 48 zł

1 5 1