1)Oblicz pole powierzchni bocznej i pole powierzchni całkowitej prostopadłościanu o wymiarach a=6 cm, b=8 cm i H=10 cm.


2)Oblicz pole powierzchni całkowitej graniastosłupa prawidłowego czworokątnego o krawędzi podstawy a=6 cm i wysokości H=12 cm.


Z góry bardzo dziękuję;**

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-11T17:41:40+01:00
1.
pole powierzchni bocznej
Pb=2*6*10+2*8*10
Pb=120+160
Pb=280cm²
pole powierzchni całkowitej
P=2*6*8+280
P=96+280
P=376cm²

2.
P=2*6*6+4*6*12
P=72+288
P=360cm²
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T17:42:08+01:00
Zadanie 1.
Ppc=2*Pp+Ppb
Pp=8cm*6cm=48cm2
Ppb=2*(8*10)+2*(6*10)=2*80+2*60=160+120=280cm2
Ppc=2*48cm2+280cm2=96cm2+280cm2=376cm2
Odp. Pole powierzchni bocznej wynosi 280cm2, a pole powierzchni całkowitej 376cm2.

Zadanie 2.
Pp=6cm*6cm=36cm2
Ppb=4*(6*12)=4*72=288cm2
Pc=2*Pp+Ppb
Pc=2*36cm2+288cm2=360cm2
Odp. Pole powierzchni całkowitej wynosi 360cm2.
6 5 6
2010-03-11T17:46:23+01:00
1.1)Oblicz pole powierzchni bocznej i pole powierzchni całkowitej prostopadłościanu o wymiarach a=6 cm, b=8 cm i H=10 cm.

Dane : Szukane :
a=6cm
b=8cm Pb=?
H(c)=10 cm Pc=?

Pc=2ab+2ac+2bc
Pc=2*6*8+2*6*10+2*8*10
Pc=96+120+160
Pc=376 cm ( kwadratowe )

Pb=a*H
Pb=6*10
Pb=60 - pole jednej ściany
60 * 4=240

2)Oblicz pole powierzchni całkowitej graniastosłupa prawidłowego czworokątnego o krawędzi podstawy a=6 cm i wysokości H=12 cm.

Dane:
a=6cm
H=12
Szukane:
Pc=?

Pc=2Pp+Pb
Pp=a kwadrat
Pp=6*6
Pp=36

Pb=6*12
Pb=72*4- jest 4 ściany :D
Pb=288

Pc=2*36+288
Pc=360 cm kwadratowych
2 3 2