Babcia Justyny lubi zbierać grzyby.Wczoraj znalazła kilka prawdziwków, o połowę mniej kozaków i 20 podgrzybków.Razem 35 grzybów.Ile kozaków i ile prawdziwków zebrała babcia Justyny?
bardzo proszę aby to było zrobione dzisiaj szybko dam naj

2

Odpowiedzi

2010-03-11T17:43:26+01:00
X- ilość prawdziwków
0,5x - ilość kozaków
20 - ilość podgrzybków
35 - ilość grzybów razem

35= 20 + x + 0,5x / - 20
15 = 1,5x / :1,5
x = 10

0,5 x = 5 ilość kozaków
x = 10 ilosć prawdziwków
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T17:44:58+01:00
Prawdziwki- x
kozaki- x:2
podgrzybki- 20
razem 35 grzybów
x+x:2+20=35
35-20=x+x:2
15=x+x:2
15=x
x=15
prawdziwki= 15
kozaki= 15:2=,5