Odpowiedzi

2010-03-11T17:58:48+01:00
Zadanie 4
cena zmaleje
x - cena początkowa
x - x*15% = 85% x - po obniżce
y = 85%x + (85%x)*15% = x * 85% * 115% - cena końcowa

x - 100%
x - y - z
z = (x - y)/x * 100% = (x - x * 85% * 115%)/x * 100% = x(1 - 0,85 * 1,15)/x * 100% = (1 - 0,85 * 1,15) * 100% = 2,25%

zadanie 5
120 - początkowa cena
120 + 120*20% = 120% * 120 = 144 - po miesiącu
144 - 144*10% = 90%*144 = 129,6 - po dwóch miesiącach

zadanie 6
x - pierwotna cena

x - 100%
57 - 100% - 5% = 95%

x = 57 * 100%/95% = 57 * 20/19 = 60
60 - 57 = 3 - o tyle obniżono cenę

zadanie 7
1000 - 1000*30% = 1000 - 300 = 700 zł - cena po obniżce
1000 - 700 = 300 zł - o tyle obniżono cenę

zadanie 8
600 - 600*8% = 600 - 600 * 8/100 = 600 - 6*8 = 600 - 48 = 552 zł

jak masz pytania to pisz na pw
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T18:00:25+01:00
4. Cena będzie mniejsza od początkowej

5.
120 zł * 80% = 96 zł
96 zł * 90% = 86,40 zł
Po zmianach cena wynosiła 86,40 zł.

6.
Dane :
x- cena przed obniżką
57 - cena po obniżce

0,95x = 57 / : 0,95
x= 60

60- 57 = 3 zł
Cenę towaru obniżono o 3 zł

7.
1000 * 70 % = 700 zł
1000- 700 = 300 zł
Po obniżce cena telewizora wynosiła 700zł, jego cenę obniżono o 300 zł.

8.
92% = 0,92
600 * 0,92 = 552
Rower po obniżce kosztował 552 zł