Podstawą graniastosłupa prostego jest trójkąt prostokątny równoramienny o przyprostokątnej równej 3,6 cm.
a) to nie ważne trzeba było rysunek pomocniczy zrobić ja zrobiłam ;)
b) Oblicz jego objętość, wiedząc, że wysokość graniastosłupa jest o 1,4 cm dłuższa od przyprostokątnej podstawy. ;) Byłabym wdzięczna za szybkie rozwiązanie :)

2

Odpowiedzi

2010-03-11T17:54:14+01:00
Objętość = abc
3.6 + 1.4 = 5 cm
3.6 x 3.6 x 5 = 64.8cm3
Ojętośc tego graniastosłupa wynosi 64.8 cm3.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T17:55:26+01:00
v= Pp * H

Pp= (3,6 * 3,6 ) / 2 = 6,48

H= 3,6 +1,4= 5

V=6,48 * 5 = 32,4 cm szes.
1 5 1