Witam, mam pytanie czy dobrze rozwiązałem to zadanie ( dla pewności ).

Zad.
Jakie ciśnienie wywiera woda na dno naczynia o wysokości 10cm, wypełnionego po brzegi?.

Rozwiązanie.
Zrobiłem to tak:

Wzór: p = ƒ * g * h
g = 10N/kg

Rozwiązanie:

10cm = 0,1 m
p= 1000kg/m3 * 10N/kg ( skracamy kg ) * 0,1 = 1000 N/m3

Odp. Ciśnienie jakie wywiera woda to 1000N/m3.

I nastaje pytanie, czy dobrze to zrobiłem?

Z góry dzięki za odpowiedź,
Pozdrawiam,
Mornet

3

Odpowiedzi

2010-03-11T17:52:51+01:00
2010-03-11T17:56:29+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T18:01:09+01:00
Niestety nie :)
N/m³ to nie jednostka

Ciśnienie hydrostatyczne mierzy się w Paskalach:
1 Pa = N/m² = kg/m*s²

wychodzi:
p = ƒ * g * h
f = 1000 kg/m³
h = 10cm = 0,1 m
g = 10 m/s²
Pa = 1000 kg/m³ * 10 m/s² * 0,1 m = 1000 [ (kg * m²)/(m³ * s²) = kg/m*s² = N/m² = Pa ]

w sumie błąd niewielki, zgubiłeś tylko jednostkę 'h'