Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T17:56:59+01:00
Α - x*4
β - x
γ - x+60

x*4+x+x+60 = 180
6x+60 = 180
6x=180-60
6x=120
x=120:6
x=20 - β

α=4*20=80
γ=20+60=80

Odp.: Jest to trójkąt równoramienny ostrokątny.

Jak coś to pisz na prv. :)
15 4 15
2010-03-11T18:03:36+01:00
Dane
x - jeden kąt
4x - drugi kąt
x + 60° - trzeci kąt
równanie
x + 4x + x + 60 = 180
6x = 180 - 60 = 120
x = 120/6 = 20°
4x = 24 razy 4 = 80°
x + 60 = 20 + 60 = 80°
odp
jest to trójkąt równoramienny
13 4 13