Zapisz w postaci równań.

a) Liczba o 6 mniejsza od liczby x jest równa 71.
b) O liczbie x wiemy, że po pomnożeniu jej przez 6 i dodaniu 5 otrzymujemy liczbę o 25 większą od x.
c) Liczba x ma tę własność, że po pomnożeniu jej przez 6 i odjęciu 90 otrzymamy liczbę o 50% większą od x.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T18:01:50+01:00
A) x-6=71
b) x×6+5=x+25
c)x×6-90=x+0,5x
2010-03-11T18:03:28+01:00
X - 6 = 71
x *6+5 = 25 + x
x* 6- 90 = 1,5 x