W dwóch bańkach znajduje się mleko. W pierwszej bańce jest dwa razy więcej mleka niż w drugiej. Kiedy z każdej bańki odlejemy po 20 litrów, to w pierwszej pozostanie 3 razy więcej niż w drugiej. Ile mleka było w tych bańkach na początku?


również z zastosowaniem układu równań

3

Odpowiedzi

2010-03-11T18:00:12+01:00
Szukane:
Ile mleka było w tych bańkach na początku?
Rozwiązanie:
x = 2y
x - 20 = 3(y-20)
x = 2y
2y - 20 = 3y -60
x = 2y
y = 40
x= 80
y= 40
Odp:W pierwszej bańce było 80 litrów mleka ,zaś w drugiej 40.

Mam nadzieję, że pomogłam ;))
94 3 94
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T18:00:19+01:00
X=ilośc mleka w 1 bańce
y=ilosc w 2 bańce

x=2y
x-20=3(y-20)

2y-20=3y-60
2y-3y=-60+20
-y=-40
y=40

x=2×40=80
w 1 było 80, a w drugiej 40 litrów mleka.
190 4 190
2010-03-11T18:12:22+01:00
W pierwszej bańce na początku było-80l
a w drugiej-40l
bo jak odejmiesz z każdej bańki 20l to w pierwszej będzie 60l a w drugiej 20l czyli w pierwszej bańce jest 3 razy więcej mleka niż w drógiej.
sory ale nie wiem jak to przedstawić równaniami
45 1 45