Wyjaśnij, w jaki sposób ZSRR wykorzystał sprawę Katynia w stosunkach dyplomatycznych z Polską?

Przoszę o jak najszybsze rozwiązanie. Muszę mieć to na dziś.
I nie trzeba dużo pisać. Potrzebuję tak z 6-15 zdań nie więcej. Mże być z internetu, byleby było logiczne i dobre.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T18:31:38+01:00
Po tym jak wyprowadzono armię generała Andersa Stalin oskarżył Polaków że są niesolidnym sojusznikiem.Wzajemne stosunki początkowo uległy ponownemu pogorszeniu,a następnie zostały zerwane przez Stalina(formalnie zawieszone)w wyniku sprawy katyńskiej.W kwietniu 1943 roku Niemcy ogłosili odnalezienie w lasku katyńskim koło Smoleńska masowych grobów oficerów polskich,internowanych prze Armię Czerwoną w 1939 roku.Według dzisiejszych danych w Katyniu w 1940 roku odziały NKWD zamordowały ok 4.5 tysiąca Polaków.Społeczeństwo polskie chciało dociec prawdy dlatego też rząd polski wystąpił do Międzynarodowego Czerwonego Krzyża prośbą o zbadanie okoliczności mordu.Władze ZSRR oskarżyły wtedy Polaków o współpracę z hitlerowcami,twierdząc że to oni popełnili tą zbrodnię.Wielka Brytania oraz Stany Zjednoczone nie poparły polskich starań tylko zachowały bierną postawę,gdyż potrzebny był im sojusznik którego nie zamierzały drażnić.Związek Radziecki przyznał się do popełnienia zbrodni katyńskiej pół wieku pózniej:)

Myślę że pomogłam;)
5 4 5
2010-03-11T19:09:13+01:00
Rosjanie zerwali stosunki polsko-rosyjskie, ponieważ Rosjanie zwalili winę na Niemcy, a Polacy wierzyli, że to nie Niemcy zrobiły. Rosjanie się wkurzyli.. takie najprostrze wytłumaczenie xd
4 1 4