Odpowiedzi

2010-03-11T18:10:17+01:00
Aby udowodnić, że Ziemia się kręci trzeba przeczytać teorie Mikołaja Kopernika xD
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T18:21:16+01:00
Dowodem na to, że ziemia się kręci, jest np. następstwo po sobie dnia i nocy, pór roku itp.
Dzień zmienia się w noc (i odwrotnie) wskutek ruchu obrotowego ziemi. Wyobraźmy sobie globus. Obracamy go według jego własnej osi. Jeśli obracamy go ze stałą prędkością (a tak właśnie obraca się ziemia), to miejsce na globusie, gdzie znajduje się Polska, będzie z naszej strony równo co jakiś określony czas. W przypadku ziemi Polska znajduje się od strony słońca co 24 godziny.
Zmieniają się także pory roku, ale to już następuje wskutek ruchu obiegowego ziemi. Ziemia 'obiega' słońce. Wpływa to także na wysokość, na jakiej znajduje się słońce względem ziemi. Najbardziej zróżnicowane wysokości mają miejsce w dniach równonocy wiosennej (21 marca) i jesiennej (23 września), w dniu przesilenia letniego (22 czerwca) i przesilenia (zimowego). Szerzej o tym można poczytać na wielu stronach internetowych.
Dowodem na to, że ziemia się kręci, jest także możliwość obserwowania pozornego ruchu innych obiektów znajdujących się w kosmosie po niebie (tzn. np. gwiazd, słońca, innych planet).

Pozdrawiam. :)