Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T18:08:38+01:00
X krótsza podstawa
x +2 dluższa podstawa
2x długość boku
x + 2x + 2x + x + 2 = 32 6x + 2 = 32 6x = 32 - 2 = 30 x = 30/6 = 5 cm x + 2 = 5 + 2 = 7cm 2x = 2*5 = 10cm

Podstawy mają 5cm i 7cm, a oba boki po 10cm
2010-03-11T18:12:45+01:00
Obw.-32 cm
podstawa a =x
podstawa b =x+2
ramię c =2x

Obw.=a+b+2c
32=x+x+2+4x
6x=32-2
6x=30
x=5

podstawa a =x =5cm
podstawa b =x+2=5+2=7cm
ramię c =2x=2*5=10cm
Spr.
Obw.=a+b+2c=5+7+2*10=32 cm

Odp.
Boki trapezu mają odpowiednio 5cm, 7cm, 10cm, 10cm.
pozdrawiam:)