A)Gołąb pocztowy potrafi lecieć z prędkością 90km/h.Ile czasu moze mu zająć dostarczanie przesyłki na terenie Warszawa-Gdańsk która ma długość w lini prostej ok.270km
b) Najszybszym owadem na świecie jest ważka -potrafi pokonać odległość 3km w ciagu 2 minut . Z jaka średnią prędkością pokonuje tę odległość?
c) mucha potrafi latac z prędkością 12km/h . Jaką odległość moze przelecieć w ciagu minuty .

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T18:13:38+01:00
A)270/-90=3
odp. w ciągu trzech godzin

b) 60/2=30
3*30=90
90km/h - średnia prędkość


c) mucha potrafi latac z prędkością 12km/h . Jaką odległość moze przelecieć w ciagu minuty .

1h=60min
12/60=0,2km=200m
62 4 62
dzięki bardzo, przez twoje obliczenia dostałam z matmy 5 :)
za najlepsze obliczenia w klasie :)
2010-03-11T18:14:38+01:00
1.
270/90=3
czyli3 godziny

2.
60/2=30
3*30=90
90km/h srednia prekosc

3.12/60=0,2

0,2km/h
22 3 22
2010-03-11T18:16:44+01:00
A
v= 90 km/h
s=270 km
v=s/t
t= s/v
t= 270/90=3
Odp zajmie mu to trzy godziny.

b
s 3 km
t 2 min
v= s/t
v=3 : 2 = 1,2 km/min

c
v=12 km.h
12 x 1000/60=200 m/min
24 3 24