Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T18:16:33+01:00
A=4cm
b=5cm
c=7cm
Obw₁=40cm
Obw₂=4cm+5cm+7cm=16cm
k=Obw₁ : Obw₂=40cm : 16cm=2,5

a'=2,5*4cm=10cm
b'=2,5*5cm=12,5cm
c'=2,5*7cm=17,5cm

Boki tego trojkata to 10cm, 12,5cm i 17,5cm.
  • Użytkownik Zadane
2010-03-11T18:18:23+01:00
Obwód trójkąta podobnego:4+5+7= 16 cm
skala 40/16 = 2,5
więc:
4 cm x 2,5=10cm
5cm x 2,5=12,5 cm
7cm x 2,5=17,5 cm
wtedy 10cm + 12,5 cm+ 17,5 cm = 40 cm
2010-03-11T18:19:20+01:00
4cm +5cm +7cm=16
układamy proporcje!
16= 4
40=x
x= 40*4 / 16 = 10

16= 5
40=y
y= 40*5 / 16= 12.5
16= 7
40=q
q=40*7/16= 17.5