Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T18:24:31+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Liczba nukleonów, czyli suma liczby protonów i neutronów, nazywana jest liczbą masową (A)
A = liczba protonów + liczba neutronów

Liczba atomowa (Z) oznacza liczbę protonów w jądrze lub liczbę elektronów na orbitalach
Z = liczba protonów = liczba elektronów = ładunek jądra
19 4 19
  • Użytkownik Zadane
2010-03-11T18:24:36+01:00
liczbą masową
A= liczba protonów + neutronów- nukleony
Liczba atomowa (Z) oznacza liczbę protonów w jądrze lub liczbę elektronów na orbitalach
Z- protonów- elektronów na orbitalu- ładunek jądra
10 3 10