Czy wystepowanie na polu lub dzialce duzych ilosci dzdzownic jest zjawiskiem pozytecznym czy szkodliwym?uzasadnij odpwiedz

Napisz jak przygotowac sie do wycieczki do lasu,aby uchronic sie przed przyczepieniem do skory kleszczy,i co zrobic po powrocie

pomozcie dam naj

2

Odpowiedzi

  • pyra
  • Początkujący
2010-03-11T18:26:21+01:00
Tak,ponieważ dzdzownice spulchniają glebe idzięki czemu roślinność rośnie lepiej.
Mależy okryć wszystkie okdkryte części ciałą i zabezpieczyć jakimś kremem lub filtrem który odstrasza kleszcze. Po powrocie należy sprawdzić całe ciało a wszególności miejsca najbardziej odkryte np. głowe
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-11T18:42:33+01:00
Zad 1
Jeżeli znajduje się dużo dżdżownic na obszarze to znaczy, że ziemia jest bogata w składniki odżywcze, czyli obecność dżdżownic jest pozytywnym zjawiskiem.
Zad 2
Gdy się wybierasz do lasu to należy pamiętać by wziąć prysznic, bo pot przyciąga owady, a poza tym środki odstraszające owady nie chronią tak skutecznie jak na suchej skórze. Po umyciu się jak już wspomniano należy skórę wysmarować środkami odstraszającymi owady w tym i kleszcze. Ubiór powinien być podobny do poniższej propozycji:
- buty zakrywające w całości stopę tzw. np. gumowce, a nie sandały;
- spodnie powinny mieć długie nogawki i być wsadzone do butów np. gumowców;
- koszula powinna być z długim rękawem i bez kołnierzyka;
- powinno się nosić czapkę;
Nie powinno się chodzić w zaroślach i krzakach, bo to "najwygodniejsze" miejsce dla kleszczy. Po powrocie do domu należy się dokładnie obejrzeć i poprosić kogoś by obejrzał miejsca nie widoczne dla ciebie np. plecy. Gdy zauważysz kleszcza to należy go delikatnie usunąć i oglądać te miejsce przez parę dni w razie zaczerwienia czy innych odchyleń należy skonsultować się z lekarzem pierwszego kontaktu.
2 5 2