Jaką rolę w bitwie pod Termopilami odegrali wojownicy spartańscy ? Napisz jak nazywał się ciężkozbrojny piechur spartański . Co spartanie rozumieli pod pojęciem "wrócić z tarczą lub na tarczy " ?

Władza ludu ?
Sposób rządzenia w państwie spartańskim ?
Krótka wypowiedź zwięzła rzeczowa ?
W sparcie rządziła niewielka grupa uprzywilejowanych obywateli, taka forma rządów to .... ?
Żołnierz piechoty spartańskiej .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-24T13:35:01+02:00
Wojownicy sprtańscy zatrzymali przez kilka dni kilkunastokrotnie większa armię preską.

Ciężkozbrojny piechór to hoplita.

"Wróć z tarcza lub na tarczy" - wróc jako zwycięsca albo zgiń w walce. Dla spartiaty śmierc w obronie ojczyzny była najwyższym zaszczytem jakiego mógł doznac w życiu.

Sposób żądzenia: 2 królów - gdy 1 szedł na wojne drugi zarządzał państwem.
Mieli krótkie wypowiedzi tak.

Forma rządów to oligarchia.

8 3 8
2009-10-24T13:35:22+02:00
Wrócic z tarczą albo na tarczy- to znaczy, że walczący mógł wrócic z wygraną w walce (czyli z tarczą), albo wrócic na tarczy czyli polegając w walce (zostac zabitym podczas ataku). Nie można było wrócic żywym z przegranej.
4 3 4