Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T18:39:31+01:00
Doroslo za bilet wstepu do zoo placa 11 zl. Cena biletu dla dzieci stanowi połowę ceny biletu dorosłego. w niedziełe zoo odwiedziło 1200 osob. Wydały one na bilety 9350 zl. Ile dzieci w tym dniu było w zoo?


5.5- cena biletu dziecka


y- ilość dzieci
x- ilość dorosłych

x+y= 1200
11x +5.5 y = 9350

x= 1200-y
11( 1200-y) +5.5 y = 9350

x= 1200-y
13200 - 11+5,5y = 9350

x= 1200-y
-5,5y= -3850 |:5.5
y= 700

x= 1200-y
x= 1200-700
x=500

Odp. Było 700 dzieci i 500 dorosłych.


2 5 2
2010-03-11T18:45:36+01:00
X-liczba dorosłych w zoo
y-liczba dzieci w zoo

x+y=1200 / *(-5,5)
{
11x+5,5y=9350

-5,5x-5,5y=-6600
{
11x+5,5y=9350

5,5x=2750
x=500

500+y=1200
x=500
y=700
x=500
1 4 1