Podstawą graniastosłupa prostego jest romb o przekątnych równych 6 cm i 8 cm.
Oblicz pole powierzchni tego graniastosłupa wiedząc że krawędz jego podstawy ma 5 cm długości wysokość jest trzy razy od niej dłuzsza.


dziękuje ;))

2

Odpowiedzi

2010-03-11T18:37:24+01:00
POle podstawy rąbu= 6*8=48 cm kw.
pole powierzchni bocznej= 5*15=75 cm kwadratowych

pole powierzchni= 48*2+75*4=684 cm kwadratowe
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T18:49:34+01:00
Pc = 2Pp+ Pb

2Pp= (d1 * d2):2
2Pp= (6*8);2
2Pp= 48/2=24
2Pp= 24*2=48

Pb= 75
pc= 48+75= 123cm2