Odpowiedzi

2010-03-11T18:49:30+01:00
X- grzyby jadalne
y- grzyby trujące

x+y=50
1*x+(-3)*y=18

x=50-y
x-3y=18

(50-y)-3y=18
50-y-3y=18
-4y=18-50
-4y=-32
y=8

x=50-8
x=42

Grzybów jadalnych było 42 a trujących 8.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T18:49:37+01:00
X - liczba grzybów jadalnych
50-x -liczba grzybów trujacych
x*1 - cena za grzyby jadalne
3(50-x) - cena grzybów trujacych

x*1-3(50-x)=18
x-150+3x=18
x+3x=18+150
4x=168 | :4
x=42
50-42=b

Antek przyniosl 42 grzyby jadalne i 8 trujacych