Odpowiedzi

2010-03-11T18:45:26+01:00
Nie mozna nazawc tego zyciem. mieszkancy tybetu sa szykanowani przez chinczykow, ktorzy twierdza ze tybet nalezy do nich. tybetanczycy sa bestialsko mordowani. nie maja zadnych praw, ani do swojego kultury, ani do ich ziemi. nie sa szanowani.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T19:15:06+01:00
Życie mieszkańców Tybetu

Większość mieszkańców Tybetu wyznaje formę buddyzmu zwaną tybetańskim lamaizmem wprowadzony pod koniec XIV w. przez szkołę "Żółtych Czapek"; jej twórcą był mnich Tsongkhapa.

Buddyzm do Tybetu zaczął przenikać począwszy od V w. Do tego czasu powszechną religią Tybetańczyków był Bon-po, animistyczna religia łącząca elementy animizmu, szamanizmu, kultu zmarłych i demonów. Według tradycji Buddyzm wprowadził założyciel dynastii Bod, król Srong - btson Sgam.

Buddyzm tybetański wyróżnia kult lamów, którzy są wcieleniami istot, w stanie nirwany.

1 1 1