Odpowiedzi

2009-10-24T13:49:45+02:00
4,25+ 1i3/4 = 4 3/4 + 1 3/4 = 6 1/2

3,6 x 3/5 = 36/10 * 3/5 = 108 / 50 = 2 4/25

6,5 - 3i1/2 = 6 1/2-3 1/2 = 3

2i1/4 : 0,3 = 9/4 : 3/10 = 9 / 4 * 10/3 = 15/2 = 7 1/2

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-24T13:50:08+02:00
Oblicz zamieniając na ułamki dziesiętne:
4,25+ 1i3/4 = 4,25 + 1,75 = 6
3,6 x 3/5 = 3,6 * 0,6 = 2,16
6,5 - 3i1/2 = 6,5 - 3,5 = 3
2i1/4 : 0,3 = 2,25 : 0,3 = 7,5

zad.9 Oblicz:
( 8i1/2 - 4,75) : 14 = (8,5 - 4,75) : 14 = 3,75 : 14 = 0,27
100 - 12i2/3 : 5/6 = 100 - 10 = 90
3i1/5 : 48 x 4i3/8 = 1/15 * 4 3/8 = 7/24
4,2 x 2,7 : 5,67 = 11,34 : 5,67 = 2