Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-11T18:44:30+01:00
- Wyrządzają szkody w rolnictwie i warzywnictwie (np. pomrowy).

- Są żywicielami wielu pasożytów człowieka i zwierząt.

- Muszle wykorzystywane są do wyrobu przedmiotów użytkowych i ozdobnych.

- Niektóre gatunki są jadalne (omułki, ostrygi).

- Mięczaki kopalne jako skamieniałości przewodnie służą do określenia względnego wieku Ziemi.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T18:44:47+01:00
Wyrządzają szkody w rolnictwie i warzywnictwie (np. pomrowy),
Są żywicielami wielu pasożytów człowieka i zwierząt,
Muszle wykorzystywane są do wyrobu przedmiotów użytkowych i ozdobnych,
Niektóre gatunki są jadalne (omułki, ostrygi),
Mięczaki kopalne jako skamieniałości przewodnie służą do określenia względnego wieku Ziemi,
Komórek nerwowych mięczaków używa się do badań laboratoryjnych z tego względu, że są podobne do komórek ludzkich,
Z ciała ostryg i kałamarnic można otrzymać pewne substancje działające antybakteryjnie i antywirusowo,
Jako składnika past do zębów używa się sproszkowanych muszli mątw. Poza tym proszek taki używany jest do polerowania,
Głowonogi są używane do produkcji purpury,