Odpowiedzi

2010-03-11T18:48:12+01:00
Zakładam, że przeciwprostokątna ma taką długość :)

10²=2a²
2a²=100 | /2
a²=50 |√
a=√50

P=ah - z tym, że w trójkącie prostokątnym jedna z przyprostokątnych stanowi też jego wysokość
P=√50*√50
P=50cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T19:06:11+01:00
X²+5²=10²
x²+25=100
x²=100-25
x=√75=√25*3
x=5√3


P=1/2*a*h
P=1/2*10*5√3
P=5*5√3
P=25√15-pole trójkąta


rysunek jest w zalaczniku