Na placu zabaw bawią się dzieci. Połowa z nich gra w piłkę, 10% biega bez celu i krzyczy, 20% gra w gumę, a reszta, czyli sześcioro dzieci, bawi się w piaskownicy. Ile dzieci jest na placu zabaw?

Poproszę o dane oraz równanie rozwiązane. Dziękuję ;**

3

Odpowiedzi

2010-03-11T18:48:34+01:00
X=ilość dzieci

½x gra w piłkę
10%x=0,1x-biega
20%x=0,2x-gra w gumę
x-½x-0,1x-0,2x=0,2x

0,2x=6
x=6:0,2
x=30
na placu jest 30 dzieci
2010-03-11T18:49:04+01:00
X-liczba wszystkich dzieci

0,5x(gra w piłkę)+0,1x(biega i krzyczy)+0,2x(gra w gumę)=0,8x
x-0,8x=0,2x-bawi się w piaskownicy
0,2x=6/:0,2
x=30
odp.na placu jest 30 dzieci
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T18:51:19+01:00
X - liczba wszystkich dzieci
0,5x - gra w piłkę
0,1x - biegający
0,2x - gra w gumę

0,5x + 0,1x + 0,2x + 6 = x
0,8x +6 = x
0,8x - x = -6
-0,2x = -6 /: (-0,2)
x=30

Na placu zabaw jest 30 dzieci