Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T18:54:59+01:00
Od góry lecimy:P
nazwa: strefa korzeni bocznych
rola: Przechowuje wode i sole mineralne robi takzwane zapasy.

nazwa: strefa włośnikowa
rola: Służą do pobierania wody i soli mineralnych.

nazwa: strefa wydłużania
rola: Wzrost korzenia.

nazwa: czapeczka
rola: Osłania stożek wzrostu.
21 4 21
  • Użytkownik Zadane
2010-03-11T18:56:01+01:00
Podział korzenia na strefy:
-strefa korzeni bocznych
-strefa włośnikowa /umożliwia pobieranie wody z gleby /
strefa wydłużania /odbywa się tu wzrost i różnicowanie się komórek /
-stożek wzrostu korzenia /powstaja tu nowe komórki /
-czapeczka /osłania stożek wzrostu korzenia /
13 4 13
2010-03-11T18:57:55+01:00
Nie wiem jak wygląda ten schemat czy coś no, ale:
-Strefa korzeni bocznych-utrzymują roślinę w podłożu.
-strefa włośnikowa-?
-strefa wydłużania-następuje najszybszy wzrost korzenia na długość.
-strefa intensywnych podziałów(stożka wzrostu)-znajdują sie tam tkank umożliwaijące wzrost korzenia i dają początek wszystkim innym tkankom korzenia.
-czapeczka-chroni komórki stożka wzrostu.
12 3 12