Odpowiedzi

2010-03-11T18:58:09+01:00
Jedna podstawa - x h-3
druga -''- x+5
(x + x+5) razy3
18=-----------------
2
6x+30
18=-----------------
2

18=6x +15
3=6x / :6
x=½

czyli jedna podstawa ½ cm a druga 5,5 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T19:00:05+01:00
A-jedna podstawa
a-5cm-druga podstawa
h=3cm
P=18cm²

wzór na pole trapezu
P=(a+b):2*h
18cm²=(a+a-5cm):2*3cm
18cm²=(2a-5cm):2*3cm
18cm²=(a-2,5cm)*3cm
18cm²=3a-7,5cm
3a=18cm²+7,5cm
3a=25,5cm/:3
a=8,5cm-jedna podstawa

a-5cm=
8,5cm-5cm
3,5cm-druga podstawa

odp.jedna z podstaw ma 8,5cm,a druga 3,5cm