Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T19:03:47+01:00
X - liczba wszystkich pracowników
x=2/3x + 1/5x + 1+1+2
x=10/15+3/15+4
x-13/15=4
2/15x=4
1/15x=2
x=2*15
x=30
2 5 2
2010-03-11T19:09:44+01:00
Dwie trzecie = dziesięć piętnastych - sprzedawcy
jedna piąta = trzy piętnaste - urzędnicy
10 / 15 + 3 / 15 = 13 /15 15 / 15 - 13 / 15 = 2 /15-
-czterej pracownicy firmy (sprzątaczka, dyrektor, dwoje zastępców)
2 /15 to cztery - dwa razy więcej niż ułamek - 15x2 =30
Odp. Firma zatrudnia 30 pracowników.
2 5 2