Dom , w którym śmieszy I musisz wypisac z niego , epitety , porównania , przenośnie , uosobienie i onomatopeje. z góry thx.!!

tu macie wiersz.

Jest wśród wielu baśni naszych
baśn o domu który straszy
w którym zawsze przed północą
strachy pięścią w mur łomocą
aż psy wyją wniebogłosy
ąz na głowie stają włosy
aż na strychu puszczyk wrzeszczy
księżyc zaś dostaje dreszczy.

Ale ja wam powiem szczerze-
w jedną tylko bajkę wierzę
spośród całej bajek rzeszy :
w baśń o domu,w którym śmieszy
w owym domy przed północą
gwiazdki spoza szyb chichocą
na suficie tańczy pająk
cienie aż się pokładają
i trzepocą w świetle słodkim
ćmy wesołe jak łaskotki

DAJE NAJ. jak będzie cała odpowiedź.

3

Odpowiedzi

2010-03-11T19:03:43+01:00
Epitety:baśni naszych, ćmy wesołe, świetle słodkim
porównania: ćmy wesołe jak łaskotki ,
przenośnie: strachy pięścią w mur łomocą, księżyc zaś dostaje dreszczy, gwiazdki spoza szyb chichocą , na suficie tańczy pająk, cienie aż się pokładają
uosobienie: gwiazdki spoza szyb chichocą , na suficie tańczy pająk, księżyc zaś dostaje dreszczy,
onomatopeja: gwiazdki spoza szyb chichocą, trzepocą w świetle słodkim ćmy wesołe jak łaskotki , strachy pięścią w mur łomocą

10 3 10
2010-03-11T19:08:01+01:00
EPITETY:
- baśni naszych
- w świetle słodkim
- ćmy wesołe

PORÓWNANIA:
- ćmy wesołe jak łaskotki

PRZENOŚNIE:
- strachy pięścią w mur łomocą
- a głowie stają włosy
- na strychu puszczyk wrzeszczy
- księżyc zaś dostaje dreszczy
- gwiazdki spoza szyb chichocą
- na suficie tańczy pająk
-cienie aż się pokładają
- trzepocą w świetle słodkim ćmy wesołe jak łaskotki

UOSOBIENIE (PERSONIFIKACJA)
- domu który straszy
- strachy pięścią w mur łomocą
- na głowie stają włosy
- na strychu puszczyk wrzeszczy
- księżyc zaś dostaje dreszczy
- gwiazdki spoza szyb chichocą
- na suficie tańczy pająk
- cienie aż się pokładają

ONOMATOPEJA (WYRAZY DŹWIĘKONAŚLADOWCZE):
- łomocą
- wyją
- wrzeszczy
- chichocą
- trzepocą
14 3 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T19:38:43+01:00
Epitety:
- (baśni) naszych
- (jedną) bajkę
- (świetle) słodkim
- (ćmy) wesołe
porównania:
-ćmy wesołe jak łaskotki
przenośnie:
-strachy pięścią w mur łomocą
-księżyc zaś dostaje dreszczy
- gwiazdki spoza szyb chichocą
-na suficie tańczy pająk
-cienie aż się pokładają
-ćmy wesołe jak łaskotki
uosobienie:
-puszczyk wrzeszczy
-księżyc zaś dostaje dreszczy
-gwiazdki spoza szyb chichocą
-na suficie tańczy pająk
onomatopeje:
trzepocą
16 4 16