1) zeszyt i olowek kosztuja 2zl i 75gr. zeszyt jest droszy od olowka o 95gr.
ile kosztuje zeszyt, a ile olowek?
2) do muzeum naradowego w warszawie, na wystawe malarstwa polskiego, przyjechaly dwie wycieczki. w jednej uczestniczylo trzy razy wiecej osob niz w drugjej. razem przyjechalo 168 osub. ile osub uczestniczylo w kazdej z wycieczek?
3) w najwiekszym porcie morskim swiata, w rotterdamie (holandia) przeladowuje sie corocznie o okolo 114,9 mln ton towaru wiecej niz w najwiekszym porcie japoni-kobe. w obydwa tych portach przeladowuje sie locznie 430,7 mln ton towarow. ile milionow ton towarow przeladowuje sie w kazdym z tych portow?
4) suma trzech kolejnych parzystych liczb naturalnych wynosi 4044. znajdz te liczby.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T19:06:01+01:00
1) x- zeszyt
ołówek - x - 0,95

x + (x - 0,95) = 2,75
x + x - 0,95 = 2,75
2x = 2,75 + 0,95
2x = 3,70
x = 1,85

zeszyt = 1,85
ołówek = 1,85 - 0,95 = 0.90


2010-03-11T19:14:12+01:00
A) 2, 75 - 95 = 1,80
1,80:2=0,90
90 + 95 = 185
2, 75 - 1,85 = 0,90

zeszyt = 1,85
ołówek = 0,90
2010-03-11T19:14:18+01:00
1) zeszyt i olowek kosztuja 2zl i 75gr. zeszyt jest droszy od olowka o 95gr.
ile kosztuje zeszyt, a ile olowek?
x- cena ołówka
y- cena zeszytu
I. x+y=2,75
II. x+0,95=y
z II. y=x+0,95
do I. x+x+0,95=2,75
2x=2,85-0,95
2x=1,9
x=0,95
y=x+0,95=0,95+0,95=1,9
Odp. Ołówek kosztuje 0,95, a zeszyt 1,9.
2) do muzeum naradowego w warszawie, na wystawe malarstwa polskiego, przyjechaly dwie wycieczki. w jednej uczestniczylo trzy razy wiecej osob niz w drugjej. razem przyjechalo 168 osub. ile osub uczestniczylo w kazdej z wycieczek?
x-pierwsza wycieczka
y- druga wycieczka
I. 3x=y
II. x+y=168
Z I. y=3x
do II. x+3x=168
4x=168
x=42
y=3*42=126
Odp W pierwszej wycieczce były 42 osoby, a w drugiej 126 osób.
3) w najwiekszym porcie morskim swiata, w rotterdamie (holandia) przeladowuje sie corocznie o okolo 114,9 mln ton towaru wiecej niz w najwiekszym porcie japoni-kobe. w obydwa tych portach przeladowuje sie locznie 430,7 mln ton towarow. ile milionow ton towarow przeladowuje sie w kazdym z tych portow?
y- towar przeładowywany w Rotterdamie
x- towar przeładowywany w Kiobe
I. x+114,9 mln ton=y
II. x+y=430,7 mln ton
z I. y=x+114,9 mln ton
do II. x+x+114,9 mln ton=430,7 mln ton
2x=430,7-114,9=315,8 mln ton
x=157,9 mln ton
y=157,9 mln ton+114,9 mln ton=272,8 mln ton
Odp w Rotterdamie przeładowuje się 272,8 mln ton , a Kiobe 157,9 mln ton.
4) suma trzech kolejnych parzystych liczb naturalnych wynosi 4044. znajdz te liczby.
x- pierwsza liczba parzysta
x+2- druga liczba parzysta
x+4- trzecia liczba parzysta
x+x+2+x+4=4044
3x=4044-6
3x=4038
x=1346
x+2=1346+2=1348
x+4=1346+4=1350
Odp Te liczby to 1346,1348,1350.