10. z obliczeniami !
hurtownia odzieży zakupiła 12 jednakowych płaszczy i 15 jednakowych kurtek za łączną kwotę 13500 zł. Płaszcz był o 180 zł droższy niż kurtka. Oblicz cenę zaakupu przez hurtownię płaszcza i kurtki. Zapisz obliczenia.

2

Odpowiedzi

2010-03-11T19:08:38+01:00
Hurtownia odzieży zakupiła 12 jednakowych płaszczy i 15 jednakowych kurtek za łączną kwotę 13500 zł. Płaszcz był o 180 zł droższy niż kurtka. Oblicz cenę zaakupu przez hurtownię płaszcza i kurtki. Zapisz obliczenia.
x- cena płaszcza
y-cena kurtki
12x-wartość zakupu 12 płaszczy
15y-wartość zakupu 15 kurtek

x=y+180

mamy układ równań:
12x+15y=13500
x=y+180

12x+15y=13500
x-y=180 /*15 (obie strony mnożę przez 15)

12x+15y=13500
15x-15y=2700

dodaję stronami:

27x=16200
x=600

x=y+189
600=y+180
y=600-180
y=420

Odp. Płaszcz kosztował 600zł, a kurtka 420zł.

spr.
12*600zł=7200zł
15*420zł=6300zł
7200zł + 6300zł=13500zł.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T19:08:41+01:00
Hurtownia odzieży zakupiła 12 jednakowych płaszczy i 15 jednakowych kurtek za łączną kwotę 13500 zł. Płaszcz był o 180 zł droższy niż kurtka. Oblicz cenę zaakupu przez hurtownię płaszcza i kurtki. Zapisz obliczenia.

x- cena płaszcza
y- cena kurtki

12x+15y=13500
x-180=y

12x+15(x-180)=13500
x-180=y

12x+15x-2700=13500
x-180=y

27y=13500+2700
x-180=y

27y=16200
x-180=y

y=600
x=600-180

y=600
x=420

Płaszcz kosztował 600 zł, a kurtka 420 zł
2 5 2