Zbyszko w obecności Księżnej Mazowieckiej,składa Danusi ślubowanie i ogłasza ją panią swego serca...Na podst. tekstu <Krzyzacy> wyjaśnij własnymi słowami , co oznacza ta rycerska przysięga ..? czy był to ślub w takim znaczeniu , jak rozumiemy go współczesnie..uzasadnij.

proszę o odp:(

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T19:04:02+01:00
Nie jest to ślub taki, jak współcześnie. Zbyszko właśnie dzięki takiemu ślubowaniu staje się rycerzem Danusi, który musi ją bronić przed wszystkimi niebezpieczeństwami. Danusia nie ma wobec niego zobowiązań i może wiązać się z innymi mężczyznami.
5 4 5
  • Użytkownik Zadane
2010-03-11T19:23:38+01:00
Ta rycerska przysięga współcześnie jest równoległa to zaręczyn.
Każdy rycerz miał za zadanie dotrzymać złożonej przysięgi, więc obecnie nie mógłby się wycofać z zaręczyn.

Nie wiem czy to o to chodzi..;)
1 2 1
2010-03-11T19:25:40+01:00
Na podstawie ta rycerska przysięga oznacza, że będzie się opiekował Danusią, tak jak to było kiedyś (książka zawiera fakty historyczne). To nie był ślub tak jak rozumiemy go teraz, tylko tak jakby oświadczyny.
1 1 1