Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-24T14:00:22+02:00
2009-10-24T14:09:41+02:00
A)0,16×8,5≡1,36
b)0,62×3200=1984
c)0,55×8000=4400
2009-10-24T14:13:52+02:00
A)
Obliczenia:
8,5 - 100%
x - 16%

x=8,5 * 16% /100% (procenty się poskracają)
x=8,5*16%/100
x=1,36

B)
Obliczenia:
3200 - 100%
x - 62%

x=3200*62% /100% (procenty i zera się poskracają)
x=32*62 / 1
x=1984

C)
Obliczenia:
8000 - 100%
x - 55%

x=8000*55% /100% (procenty i zera się skrócą)
x=80*55 /1
x=4400

Uwaga !!
Gdy skracają ci się zera lub procenty to je skreślasz
np. jeżeli masz tak jak w przykładzie c liczbę 8000 i pod kreska ułamkową masz 100 to tu i tu możesz skreślić dwa zera.Stad właśnie 80 i 1