Pomóżcie mi rozwiązać te zadania, PILNE!!

1) Za 3 lata Grześ będzie 3 razy starszy niż 3 lata temu. Ile lat ma Grześ?

2) Krzyś postanowił, że będzie czytał po 40 stron książki dziennie. Niestety, czytał tylko 30 stron dziennie i przeczytanie całej książki zabrało mu 3 dni więcej, niż planował. W ciągu ilu dni Krzyś przeczytał całą książkę? Ile stron liczyła owa lektura?

2

Odpowiedzi

2010-03-11T19:11:39+01:00
X-wiek Grzesia obecnie
x+3-wiek Grzesia za 3 lata
x-3-wiek Grzesia 3 lata temu

x+3=3(x-3)
x+3=3x-9
x-3x=-3-9
-2x=-12/(-2)
x=6-wiek Grzesia obecnie

6+3=9-wiek G za 3 lata
6-3=3-wiek G 3 lata temu

9:3=3-zgodne z warunkami zadania
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T19:25:37+01:00
X - wiek Grzesia teraz
x-3 - wiek Grzesia 3 lata temu
x+3 -wiek Grzesia za trzy lata


3(x-3)=x+3
3x-9=x+3
3x-x=3+9
2x=12
x=6
Odp; Grześ ma teraz 6 lat



Zad.2
x - ilośc stron przeczytanych każdego dnia
(opis)jeżeli czytając po 30 stron dziennie zabrakło mu trzech dni przez które przeczytałby 30*3=90. A czytałby w tym samym czasie 40 stron to:
40x= 30x+90
40x-30x=90
10x=90
x=9


czyli 40*9= 360
lub 30*9+90=360

9+3=12

Odp. Krzyś przeczytał książkę w 12 dni, miała ona 360 stron.