Chłopcy postanowili zrobić lodowisko. Boisko, które do tego wykorzystali ma wymiary 10m x 30m. Aby tafla lodwiska była gładka, musi mieć 10 cm grubości. Ile litrów wody muszą wylać chłopcy, aby ich lodowisko spełniało te warunki? Ile wiader 10cio litrowych musi przynieść każdy z nich, jeżeli jest ich 60? (1m3 = 1.000dm3 = 1.000.000cm3, 11 = 1.000cm3).

BARDZO PROSZĘ O ODPOWIEDŹ, BĘDĘ OKROPNIE WDZIĘCZNA - POTRZEBNE NA JUTRO!

3

Odpowiedzi

2010-03-11T19:11:32+01:00
V=a*b*c
v=10*30*0.1
v=30m3
1m3=1000l
30*1000=30000l
30000/10=3000 wiader
3000/60=50 odp: każdy z nich musi przynieści 50 wiader
1 5 1
2010-03-11T19:16:39+01:00

boisko o wymiarach 10m x 30m daje nam pole o powierzchni 300 m² jesli dodamy grubosc ( a raczej matematycznie ujmujac wysokosc) otrzymamy objetosc, wzor na objetosc to iloczyn skalarny(liczbowy) szer. dl. i wys. wlasnie.. a wiec tafla lodowiska ma objetosc 10m*30m*0,1m (zamieniamy 10 cm na metry a wiec 0,1m=10cm) i objetosc wynosi:
10m*30m*0,1m=30m³
wiemy ze 1 m³ to 1000 litrow a wiec musza wylac chlopy wody 30000 litrow.
Ile wiader 10cio litrowych musi przynieść każdy z nich, jeżeli jest ich 60?
30000:10=3000 (tyle wiader wody trzeba przyniesc)
3000:60=50 (tyle wiader musi przynies kazdy z nich)
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T19:22:15+01:00
V=a×b×c
V=10m×30m×0.1m
V=30m³
1m³=1000l
30m³×1000=30000l
30000l/10l=3000 wiader
3000/60=50
Odp: Każdy z nich musi przynieść 50 wiader.
2 5 2