Prosze o sprawdzenie błedów stylistycznych i ortograficznych oraz swoje uwagi do tego przemówienia


Witam wszystkich

Pragnę serdecznie powitać państwa w naszym pięknym gimnazjum w Kroczycach, na uroczystości otwarcia izby regionalnej. Witam pana xxx xxx– wójta naszej gminy, naszego proboszcza ks. Jana , panią dyrektor , grono pedagogiczne oraz uczniów gimnazjum i przybyłych gości. Dziękujemy za uświetnienie naszej uroczystości.
W dzisiejszych czasach, w czasach XXI wieku, w dobie globalizacji bardzo ważne jest abyśmy pamiętali o kulturze i tradycji naszego regionu. Atakowana ona jest i niszczona przez kulturę globalną , masową. Pięknym przykładem takiej pamięci są izby regionalne, które posłużą nam i przyszłym pokoleniom do zapoznania się z przeszłością naszych regionów.
Chciałbym z tego miejsca podziękować naszym panią nauczycielką , a w szczególności pani xxx xxx za pomysł utworzenia takiej izby w naszym gimnazjum i jego realizacje. Izba powstała z środków unii europejskiej z projektu ‘’Pamiętajmy o przeszłości’’ ,a mottem tego działania jest hasło "Wszystkie strychy przeszukajmy - ślady przodków ocalajmy!". Dziękuje wszystkim ludziom, którzy przeszukali swoje strychy i inne zakamarki w poszukiwaniu przedmiotów, które przynieśli do nas. W naszych zbiorach znajdują się , między innymi : cepy do młócenia zboża, żarno do mielenia zboża, maślniczkę, tarki do prania, żelazka na dusze, kołowrotek do przędzenia wełny, lampy naftowe i karbidowe, stare dokumenty, fotografie z przed lat i wiele, wiele innych ciekawych eksponatów.
My młodzi ludzie, przyszłość tego regionu, musimy zadbać o to aby pamięć o przyszłości, tradycji i kulturze regionu nie została zapomniana, a wręcz przeciwnie została rozprzestrzeniona i mogła dotrzeć do każdego. Izba regionalna umożliwi nam organizowanie praktycznych lekcji historii.
Lekcje te będą na pewno ciekawsze, niż suche informacje , czy fotografie. W czasie tym uczniowie będą mogli dowiedzieć się jak wyglądało życie w przeszłości i spróbować tego życia. Jestem pewien, że młodym ludziom spodoba się taki sposób spędzania czasu, Chciałbym z tego miejsca zaproponować także młodzieży, jak i starszym utworzenie zespołu muzyczno-tanecznego który przedstawiałby pieśni i tańce z przed lat . Byłby on na pewno chlubą naszej gminy. A starszym panią proponuje utworzenie koła gospodyń, w ramach którego mogły by się spotykać a także prezentować nam różne czynności domowe z przeszłości np.: pieczenie chleba. Sądzę, że pan wójt wesprze takie inicjatywy. Prosimy aby osoby chętne uczestniczyć w tym przedsięwzięciu o zapisywanie na listę u pani xxx xxx .
Chciałbym jeszcze raz serdecznie podziękować za utworzenie izby regionalnej i zapewnić, że zostanie ona odpowiednio wykorzystana. Dziękujemy

2

Odpowiedzi

2010-03-11T19:08:21+01:00
Według mnie świetnie chyba nie masz żadny błędów dostaniesz napewno 6 licze na naj
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T19:24:49+01:00
1.W dzisiejszych czasach, w czasach XXI wieku, w dobie globalizacji bardzo ważne jest abyśmy pamiętali o kulturze i tradycji naszego regionu.
w jednym zdaniu następuję powtórzenie czasach.
Wydaje mi się ,że lepiej bylo by :
W dzisiejszych czasach, w dobie globalizacji bardzo ważne jest abyśmy pamiętali o kulturze i tradycji naszego regionu.
lub:
W dzisiejszych czasach XXI wieku, w dobie globalizacji bardzo ważne jest abyśmy pamiętali o kulturze i tradycji naszego regionu.


2.Chciałbym z tego miejsca podziękować naszym panią nauczycielką
poprawnie jest : nauczycielkom.

3.pani xxx xxx za pomysł utworzenia takiej izby w naszym gimnazjum i jego realizacje
kolejne powtórzenie słowa izby w powyższym zdanie znajduję się taki wyraz ,
nie mam pomysłu jak je zastąpić , jak wiesz czym to dobrze, a jak nie to zostaw tak.

4.w następnym zdaniu nowy powtórznie słowa : Izba

5.Izba regionalna umożliwi nam organizowanie praktycznych lekcji historii.
Lekcje te będą na pewno ciekawsze,
Powtórznie słowa lekcje można je zastąpić slowem zajęcia.

6.W czasie tym uczniowie będą mogli
W tym czasie - wydaje mi się ,że tak bardziej poprawnie .

Więcej błedów nie widzę.;))
Według mnie bardzo ładnie napisany tekst , ogólem to porawny tylko tych powtórzeń trochę dużo , oprócz tego to bardzo mi się spodobał .:))

mam nadzieje ,że pomogłam licze na naj. ;))