Odpowiedzi

  • cck
  • Początkujący
2010-03-11T19:14:00+01:00
Lasy liściaste klimatu umiarkowanego: jelenie, sarny, wiewiórki, dziki, żubry, łosie, zające (roślinożerne); lisy, wilki, kuny, niedźwiedzie, borsuki (drapieżniki)

Tajga: łasice, gronostaje, borsuki, rosomaki, rysie, lisy, wilki, niedźwiedzie (drapieżniki); sikorki (ptaki owadożerne); głuszec (ptaki wszystkożerne); jemiołuszka (ptaki roślinożerne); jastrząb, krogulec (ptaki drapieżne); łoś (ssaki roślinożerne)

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T19:25:21+01:00
KLIMAT UMIARKOWANY

Klimat ten charakteryzuje się występowaniem wyrażnych pór roku.Lato zazwyczaj ciepłe a zima chłodna .Roczne sumy opadów kształtują się od ponad 600 mm w odmiaanie morskiej do poniżej 200 mm w odmianie kontynentalnej.Najniższe roczne amplitudy temperatury powietrza występują na wybrzeżach a największe przekracające około 60 * C we wnętrzach kontynentów.Na terenach gdzie obserwuje się wpływ zarówno oceanów , jak i wielkich obszarów lądowych, wyróżnia się odmianę przejściową klimatu , cechującą się dużą amiennością pogody.

KLIMAT PODBIEGUNOWY

Klimat ten charakteryzuje się długimi i mrożnymi zimami.Najniższe temp. powietrzaobserwuje się tutaj na obszarach lądowych.Światowy rekord zanotowano 21 lipca 1983 r. na jednym z płaskowyżów Antararktydy.Termometry wykazały wówczas -89,2 * C . W strefie twj obserwuje się niewielkie opady głównie w postaci śniegu oraz bardzo silne wiatry. Występują tu dwie pory roku : w czasie nocy polarnej - bardzo mrożna zima , a w czasie dnia polarnego - cłodne i krótkie lato.